ام.اس لینک
به نگاهتان نمره بدهيد
مي‌گويند انسان در زندگي دقيقا همان چيزي را به طرف خود جذب مي‌کند که انتظارش را دارد. وقتي مي‌گوييد: «مردم فقط وقتي به ديدن من مي‌آيند که خانه‌ام به هم ريخته است» مسلم بدانيد که اين وضع مرتب برايتان تکرار مي‌شود. اگر شما فکر مي‌کنيد «هر وقت پولي کنار مي‌گذاريد بلافاصله يک‌ خرج غيرمنتظره پيش مي‌آيد که جيبتان را خالي مي‌کند» مطمئن باشيد که اين اتفاق هميشه برايتان پيش خواهد آمد... افکار شما تعيين کننده شکل‌ زندگي شماست. اگر مي‌خواهيد بدانيد ديدتان نسبت به زندگي چگونه است، به اين سوالات پاسخ دهيد. زماني را براي پاسخ به سوالات انتخاب کنيد که آرامش و تمرکز کافي داشته باشيد.
1) شما وارد جنگلي شده‌ايد. اين جنگل چگونه است؟
• تاريک
• روشن
• نيمه‌روشن
2) روي زمين قاشقي افتاده است، به نظر شما اين قاشق...
باارزش است.
• بي‌ارزش است.
3) با آن قاشق چه مي‌کنيد؟
• رهايش مي‌کنم و به کار خود مي‌پردازم.
• برمي‌دارم، نگاه مي‌کنم و دوباره آن را به زمين مي‌اندازم.
• برمي‌دارم، استفاده مي‌کنم و پس از اتمام کار دور مي‌اندازم.
• برمي‌دارم و با خود مي‌برم.
4) کمي جلوتر با خرسي روبه‌رو مي‌شويد. اين خرس چگونه است؟
• بچه خرس خوشگل
• خرس بزرگ واقعي
5) رفتار خرس چگونه است؟
• متوجه من شده و دارد بازي مي‌کند.
• متوجه من شده ولي کاري به من ندارد.
• متوجه من شده و به من نگاه مي‌کند.
• دارد به سرعت به سمت من مي‌آيد.
6)با آن خرس چگونه رفتار مي‌کنيد؟
• بچه خرس زيبايي است. با او بازي مي‌کنم.
• توجهي نمي‌کنم و راهم را ادامه مي‌دهم.
• پيش از آنکه مرا ببيند، دور مي‌شوم.
• پنهان مي‌شوم تا مرا نبيند.
• مي‌ايستم و مقابله مي‌کنم.
7) در انتهاي جنگل به ساختماني مي‌رسيد. دوست داريد آن ساختمان ... باشد.
• هتل
• قصر
• مسجد
• موزه
8) اطراف آن چند نفر آدم ايستاده‌اند؟
• صدها نفر
• 10 تا 20 نفر
• يک يا دو نفر
• هيچ‌کس
9) وارد اتاقي مي‌شويد. اين اتاق چه‌قدر بزرگ است؟
• معمولي
• کوچک
• بزرگ
10) يک ميز وسط اتاق است، به نظر شما اين ميز چه شکلي است؟
• گرد
• مربع
• مثلث
نتيجه
حال اگر به تمامي اين سوال‌ها با دقت پاسخ داده‌ايد مي‌توانيد ببينيد ذهنيت شما نسبت به جهان چگونه است.
• جنگل: جنگل نماد زندگي است و اينکه چگونه به آن نگاه مي‌کنيد. اگر جنگل را روشن ديده باشيد به اين معني است که شما انسان شادي هستيد امااگر جنگل را تاريک ديده باشيد به اين معني است که مي‌خواهيد تغييرات عمده‌اي در زندگي‌تان ايجاد کنيد و چندان از زندگي‌تان راضي نيستيد.
• قاشق: قاشق مي‌تواند نماد شانس باشد. اگر شما قاشق را با ارزش ديده‌ايد به اين معني است که شما معتقديد هر شانسي به شما داده شود خوب و در جهت پيشرفت شما است اما اگر قاشق را بي‌ارزش بدانيد معني عکس دارد. شکل رفتار شما با قاشق نيز نماد نوع رفتار شما با فرصت‌هايي است که برايتان پيش مي‌آيد.
• خرس: خرس نماد مشکلات و چگونگي برخورد شما با آنها است. اگر بچه خرس خوشگلي را ديده‌ايد يعني زندگي شما خالي از استرس است و شما به راحتي از کنار مشکلات مي‌گذريد اما يک خرس بزرگ واقعي يعني شما در زندگي استرس داريد. نوع رفتار خرس نشان مي‌دهد که شما چگونه با مشکلات روبه‌رو مي‌شويد. اگر خرس متوجه شما شده ولي کاري به شما ندارد يعني شما استرس داريد ولي اين استرس چندان زياد نيست.
• ساختمان: ساختمان نشانه آن چيزي است که شما بيشتر از باقي چيزها به دنبال آن هستيد. قصر نماد ثروت، موزه نماد حرفه و شغل، هتل نماد خانه و عشق و مسجد نماد اعتقادات و معنويات است.
• افراد: تعداد افرادي که مي‌بينيد نشان‌دهنده اجتماعي بودن شماست. اگر تعداد افرادي که مجسم کرده‌ايد زيادند يعني شما فردي اجتماعي و معاشرتي هستيد اما اگر هيچ کس را مشاهده نکرديد يعني شما از تنهايي لذت مي‌بريد.
• اتاق: اندازه اتاق نشانه ميزان ماجراجويي شما در زندگي است.
• ميز: شکل ميز ديد شما را نسبت به موقعيت‌ها نشان مي‌دهد. مربع: ثابت و منصفانه ، گرد: اهل مشورت با اطرافيان و سنجيدن موقعيت از ديد ديگران و مثلث: مبتکر و شماره يک در هر کار.